Harley-Davidson® Järvsö
Industrivägen 22, 82040 Järvsö

ADVENTURE TOURING

Fordonet som visas kan variera utseendemässigt beroende på marknad och kan skilja sig från de fordon som tillverkas och levereras. Tillgänglighet kan variera beroende på land. Hör med närmaste återförsäljare.

2021 Pan America™ 1250

Pan America™ 1250 är vårt multiverktyg på två hjul, framtaget för att utforska och konstruerat för äventyr.

Lära sig mer

Reservera din redan i dag

När den blir tillgänglig i juni 2021 kan du vara en av de första som sätter sig på en Harley-Davidson Pan America™ 1250.

Reservera nu

Revolution® Max – en Helt Ny Drivlina

Ett nytt kapitel efter över ett sekel av legendariska V-Twin-motorer. Revolution® Max är en vätskekyld drivlina med mer än 108 kW, massor av vrid, och väl avvägd effekt för att maximera förarens kontroll.

Annorlunda med avsikt

Design- och konstruktionsteamen på H-D har skapat en vision med fokus på användbarhet, väl rotad i känslan från ikoniska amerikanska terrängfordon. I en tid där motorcyklar allt mer liknar varandra, är Pan America en rå version där funktion leder till form, i ett paket som är unikt för Harley-Davidson.

Långfärdsbåge För All Terräng

Inspirerad av H-D:s touringhistoria, har Pan America™ designats för körning i hög fart och för att ha bra köregenskaper även då den är tungt lastad. Pan America™ är en raffinerad, kapabel och intuitiv motorcykel som behåller fattningen och lyser av självförtroende oavsett hur hårt du pressar den.

Drivlina med dubbla funktioner

Revolution® Max 1250-motorn är en strukturell komponent i motorcykelchassit som tar bort behovet av en traditionell ram  vilket minskar totalvikten rejält och gör manövreringen smidig. Det här är prestanda du kan känna, med låg tyngdpunkt och mycket styvt chassi.

H-D® / Michelin® Scorcher

Dessa däck sitter på gjutna aluminiumfälgar, 19-tums fram och 17-tums bak, och har utvecklats i samarbete med tillverkaren med fokus på de krav som ställs för Adventure Touring på väg och i terräng. Alla aspekter, från invändig konstruktion till utvändig profil och mönster, har analyserats av Michelin för att optimera prestandan.

Välj körläge

Tryck på en knapp och välj mellan 5 förprogrammerade körlägen (Sport, Väg, Regn, Terräng och Terräng Plus), eller skapa ditt eget läge – där du anpassar din motorcykel via en specifik kombination av inställningar för kraftleverans, motorbroms, kurvtagningsförbättrat ABS (C-ABS) och kurvtagningsförbättrat antispinnsystem (C-TCS).

2021 Pan America™ 1250 Special

Pan America™ 1250 Special är vårt främsta multiverktyg på två hjul, framtaget för att utforska och konstruerat för äventyr.

Lära sig mer

Reservera din redan i dag

När den blir tillgänglig i juni 2021 kan du vara en av de första som sätter sig på en Harley-Davidson Pan America™ 1250 Special.

Reservera nu

Exklusiva Funktioner

Vi kallar den “Special” av en bra anledning. 1250 Special är designad för att konkurrera med förstklassiga ADV-motorcyklar i det här segmentet och laddad med premiumfunktioner.

  • Adaptiv fram- och bakfjädring med lastreglering
  • Ringtrycksindikator (TPMS)
  • Mittstöd
  • Pedal för bakbroms har flera lägen
  • Skrapskydd Hasplåt i aluminium Karakteristisk adaptiv Daymaker®-strålkastare
  • Vindavvisare för händerna
  • Uppvärmda handtag
  • Styrdämpare
  • Fabriksmonterat tillval: Adaptiv körhöjd
  • Fabriksmonterat tillval: Ekerhjul för slanglösa däck

Adaptiv körhöjd

Adaptiv körhöjd får premiär på Pan America 1250 Special. Det här fabriksmonterade alternativet boostar ditt självförtroende genom att sadelhöjden sänks när du stannat och du bibehåller en konstant, optimal fjädringsväg under körning genom att förspänningen justeras efter konstant avkänning av viktsignaler.

Ekerhjul I rostfritt stål

Tillgängliga som ett fabriksmonterat alternativ – ekrarna i rostfritt stål förs in genom aluminiumfälgens kant utanför däckvulsten. Den här designen är förberedd för slanglösa däck, vilket eliminerar vikten från innerslangen och gör det möjligt att reparera ekrarna ute på fältet. Om ekrar lossnar eller går av kan de åtgärdas eller bytas utan att ta bort hjulet från motorcykeln eller ta bort däcket från fälgen.

Avancerad Daymaker® adaptiv strålkastare

Systemet utnyttjar ABS IMU för att fastställa motorcykelns lutningsvinkel och projicerar automatiskt ytterligare ljus i hörnen för att lysa upp områden på vägen som kanske inte blir belysta av en LED-strålkastare utan denna teknik.

Adaptiv fjädring

Det här systemet reagerar på fjädringsläget, fordonshastighet, vertikal acceleration, rullningsvinkel och -hastighet, gaspådrag, bromsansättning och valt körläge för att bibehålla den önskade komfortinställningen. Det finns fem förprogrammerade profiler som är integrerade i varje körläge: Sport, Väg, Regn, Terräng och Terräng Plus.